· 

Genieten op Curaçao

Terwijl ik een kwartier moet wachten na mijn boostervaccinatie denk ik terug aan de vakantie op Curaçao. Een goed moment om te beginnen met het schrijven van een nieuwe blog.


De reis met een vier maanden oude baby vond ik het meest spannend, maar het tijdverschil van 5 uur kwam daar meteen achteraan, met stip op nummer 2. Hoe zou Teun dit gaan ervaren? Thuis was hij al geen uitslaper en klonken er om 5 uur al vrolijke geluidjes uit zijn bedje. Zou onze vrolijke Frans nu om 12 uur denken dat de ochtend weer begonnen was? Dan zou het een lange vakantie gaan worden. 


De eerste nacht keek ik, na 2x borstvoeding op de wekker. 4 uur. Teun lag nog heerlijk te slapen, ik zelf was klaarwakker. 2 uur later klonken er nog steeds zachte snurkgeluidjes uit het campingbedje naast ons. Weer 1.5 uur later besloot Teun dat het om half 8 wel eens tijd was om de dag te beginnen. Half 1 in de middag Nederlandse tijd.. Een betere nacht dan thuis. Wat een grap. Toeval of vermoeidheid van de reis dacht ik nog. Maar niks was minder waar. Onze baby heeft een soort interne klok, is een toekomstige wereldreiziger, want iedere avond viel hij gewoon om 6 uur in slaap en werd in de ochtend, na nachtvoedingen, gewoon op normale tijd wakker. En thuis in Nederland weer hetzelfde verhaal.. Niks jetlag. Nou ja voor papa en mama dan. Dat wel.. 


Zorgenpunt 2 getackeld, nu kon het alleen nog maar leuk worden. En dat werd het ook. Bepakt en bezakt gingen we iedere dag met onze huurauto naar een ander strand. De een nog mooier dan de andere. We huurden bedjes en een parasol en konden intens genieten van alle zon, de blauwe zee en de prachtige onderwaterwereld. 


Als een soort luxe, veel te dure cocktail, dronk Teun zijn borstvoeding aan zee. En een luier verschonen met de kabbelende zee op de achtergrond. Hoe luxe kan je het hebben. 3 uur wiebelen aan de kinderwagen om een huilende baby in slaap te wiegen met je voeten in het warme zand werd onze grootste zorg. 


Wij verbleven bij Kunuku Aqua Resort. Een prachtig resort die helemaal kidsproof is. All inclusief leek ons fijn, omdat we dan nergens over na hoefden te denken. Naar het restaurant voor ontbijt, af en toe lunch als we op het resort waren en diner of verse pizza bij de bar. Teun in de avond heerlijk slapend in de ligstand van de buggy. Of  drankjes op ons eigen terrasje terwijl Teun sliep in de koelte van de airco. 


Ook deden we een wandeltour door Willemstad met dundutours. Teun in de draagzak en zo genieten van alle mooie schilderingen, een heerlijk zelfgemaakt ijsje van een local en verhalen over het eiland. En dat allemaal door een super leuke, enthousiaste gids in fleurige Curaçaose kleding. Een echte aanrader als je ooit op Curaçao bent en dat zeg ik niet alleen omdat het familie is.. :)


Want dat was een andere hele leuke bijkomstigheid. Mijn neef woont met zijn vrouw op Curaçao. Tijd om het kraambezoek op Curaçao te ontmoeten in plaats van thuis in het koude Avenhorn. Zeg ik geen nee tegen. 


De relaxte sfeer, zon en prachtige stranden maken dit voor ons een ideale vakantie met baby. Niks moet alles mag. Af en toe even aanpassen en vooral genieten. Oja en niet denken dat je die 3 boeken die je normaal leest ook nu kunt lezen. Een half boek in 10 dagen werd mij gegund.


En nog een oja.. Laat al die korte broekjes, shirtjes en leuke pakjes maar thuis. Onze kleine man heeft alleen rompers aan gehad. Het enige waar we te weinig van mee hadden.. Want in het koude Nederland pak je toch ook lange rompers in.. Want het zal daar vast niet echt zo warm zijn.. Ik neem toch ook maar twee vestjes en een lang broekje mee. fout gedacht.. En dus ga je met een koffer vol schone kleding en 3 extra, veel te dure, rompers weer naar huis. 


Wat een heerlijke vakantie was dit. 


Liefs van Laura