Spetterspat


De babyspa. Een soort hype die je steeds vaker voorbij ziet komen. Een hype waar je van te voren denkt, maak ik mijn kind hier nou blij mee of vindt mama het vooral leuk? Een hype waar ik ontzettend enthousiast over ben. Of nouja Teun vooral enthousiast over is en daar word ik dan weer enthousiast van. 

In de kerstvakantie was het zover. Toen net 4 maanden oud. Samen met zijn vriendinnetje van een maand jonger, genieten in het bad van de babyspa van zuxx in Hoorn. 

Met een veel te volle tas die kant op. Of tenminste.. nadat de magnetron een poetsbeurt kreeg en een nieuw flesje werd gepakt. Want de melk extra warm proberen te maken in de magnetron werkt dus niet… 
Dit was in de eerste week van het overstappen van borst naar flesvoeding, dat begrijp je wel. 

Wat neem je mee naar zo’n uitstapje? Een handdoek, misschien 2, voor de zekerheid een zwemluier, schone kleding, een flesje, extra melkpoeder en schone luiers. Of ik uiteindelijk alleen de dagelijkse luiertaspullen heb gebruikt laat ik maar even in het midden.. Maar beter te veel dan te weinig zeggen we dan.. 

Aangekomen bij zuxx viel Teun, na een lang gevecht ertegen, in slaap. Goede timing denken we dan.. Na eerst een kopje thee was het tijd hem wakker te maken. Een schreeuwende oververmoeide baby bleef uit, gelukkig… 

Omkleden in de handdoeken en zwemluier, die ze daar dus gewoon hebben en met een zwemband om de nek in bad. Zodra zijn grote teen het water raakt begint Teun te trappelen. Met een lach op zijn gezicht geniet hij van het warme water. Van links naar rechts schiet hij het bad door. Afzetten tegen de zijkant, dan ga je nog harder, dikke pret. 

Zijn vriendinnetje komt er even bij. Samen in bad. Wat een lief gezicht. Even banden botsen en na een stiekeme schop onder water en 100 foto’s verhuist zijn vriendinnetje naar haar eigen bad. Waar ze heerlijk rustig ligt te genieten van het warme water en de bubbels. Teun trappelt er in het bad ernaast nog steeds vrolijk op los. Wat een verschil in plezier. Ze genieten allebei. 

Na enige tijd is het genoeg geweest en til ik mijn mannetje uit het bad. Omkleden, flesje geven en daarna al snel in een diepe vredige slaap. Fijn baby’s.. Kunnen de mama’s nog even rustig lunchen.. 

Wat een leuke ervaring. De babyspa mocht vorige week na de lockdown weer open. Binnenkort maken we weer een afspraak. Want zodra Teun het bad hier thuis ziet, begint hij al te spartelen. Onze kleine waterrat. Nu al.. 

Liefs van Laura