Team zoet, team zout


Cravings... Een broodje pindakaas met slagroom en daarnaast een glas met augurkensap. Prima ontbijt denk ik zo.. Of eigenlijk niet, want zo ver is het bij mij nooit gekomen. Gelukkig.. Maar veranderingen in mijn eetpatroon zijn zeker niet onopgemerkt gebleven. 


De eerste maanden van mijn zwangerschap had ik geen gekke eetgewoontes. Eerder geen eetlust, zodra ik de geur uit de koelkast rook of die uit de vaatwasser. Wisten jullie dat die zo’n specifieke geur had? Dan moest ik rennen naar de dichtstbijzijnde wc in de hoop dat ik op tijd zou zijn. (True story.. Niet altijd gelukt.)


Ook de geur van komkommer en dan vooral de geur van een rijpe komkommer kon ik niet meer verdragen. Tot op de dag van vandaag hoeven ze nog steeds niet de winkelwagen in. En dat terwijl ik ze voor mijn zwangerschap kon eten alsof het gebakjes waren. Nog zoiets.. Gebakjes.. Werd ik misselijk van. Net als van chocolade. Team zout hier.. Vóór de zwangerschap dan.. 


Want daar kwam eind november verandering in. Toen Sinterklaas in Nederland arriveerde en een bakker in een auto met een enorme chocoladesoes op het dak richting het paleis van Sinterklaas sjeesde. IK-MOEST-DIE-CHOCOLADESOES-HEBBEN-EN-WEL-NU… 


En zo ging het verder. Waar ik op school altijd een beetje jaloers was als de kinderen lekker aan de chipstraktatie zaten en ik met een doos Merci zat opgescheept, juichte ik nu als een jarige job de school in kwam wandelen. Met chocola..


Van team zout naar team zoet. En van team komkommer naar team tomaat. Want wisten jullie al dat ik tomaat verschrikkelijk vond? Al van kleins af aan.. maar ook hier was het weer.. IK-MOET-DIE-SALADE-CAPRESE-HEBBEN. En zo zat ik iedere dag tomaat te eten. Tomatensoep, tomatensalade, snoeptomaatjes, tomatensaus in macaroni.. Ja mam je leest het echt goed.. Tomatensaus in macaroni. 


En tot op de dag van vandaag eet ik nog steeds graag een salade caprese. De tomatensaus in macaroni is weer naar het lijstje lust ik niet verhuisd.. Net als de taartjes. Nog steeds lekker af en toe, maar wel weer misselijk na 3 happen. 


Team zout is back.. 


Liefs van Laura