Ode aan de afstandsbediening


Lieve afstandsbediening, 


Wat is het fijn dat jij er bent. Om mee te gooien, mee te slaan of mee te zwaaien. Het liefst ram ik je keihard op tafel. Hoe harder hoe leuker. Ik snap niet dat papa en mama hem dan afpakken. Nouja het is niet anders. 


Als mama even niet kijkt, stop ik je gauw in mijn mond. Wat smaak je heerlijk. Ik blijf gewoon doorzetten, ook als papa zegt dat het niet mag en hem uit mijn mond haalt. 


Het lukt steeds beter om de knopjes in te drukken en te klikken op de mooiste programma’s. Echt hoor! mama heeft het gefilmd, dus als je bewijs wil.. Laatst lukte het zelfs om een programma van motoren aan te zetten. Vet stoer was dat. Ik zette het geluid ook meteen maar harder. Papa en mama zetten hem altijd zo zacht. Nu kon ik het eindelijk horen. Wat een feest, net de bioscoop. 


Lieve afstandsbediening jij bent mijn leukste speelgoed. Je wint het net van de plinten, de voerbak van sep en de autosleutel. Wat fijn dat jij er bent! Ook voor papa en mama als ik lig te slapen. Kunnen ze even ontspannen als ik de boel weer eens op stelten heb gezet. 


Doei afstandsbediening tot morgen weer. 


Liefs van Teun