We krijgen er een kleintje bij

Terwijl Teun nog ligt te slapen en de eekhoorntjes langs ons vakantiehuisje hupsen, probeer ik netjes over een zwangerschapstest te plassen. Hoe andere vrouwen dit doen is mij een raadsel, maar ik hou dat ding een paar seconden later, volledig doorweekt omhoog. Test verzopen. Mislukt.. 

Gelukkig zitten er twee testen in het pakje en lukt het om nog een klein beetje plas op te vangen in een bakje. Niet de echte ochtendurine meer, maar we gaan ervoor. 

Een paar minuten later staren we samen naar de test. Een vroege vroegtest. Zien we een heel licht streepje of is het toch een schaduw? We hadden pas net besloten voor een tweede te willen gaan, dus het zou ook eigenlijk te mooi zijn om waar te zijn. Weer een paar minuten later gooi ik de test weg. Negatief. 

Die middag kan ik het niet laten om de test tussen de lege verpakkingen uit te vissen. Ik weet dat het nu niet betrouwbaar meer is, maar toch. Was het echt geen streepje? Met mijn zaklamp erbovenop zie ik heel licht een streepje. Maar ja onbetrouwbaar.. En het was nog vroeg. 

Het is zondag en we besluiten op zoek te gaan naar een drogist die open is. Met een mandje vol verschillende testen rijden we naar het vakantiehuisje. Die avond gaan we uit eten en durf ik het niet aan om mijn favoriete carpaccio en een wijntje te bestellen. Want wat als? 

De volgende ochtend zit ik weer op diezelfde wc, dit keer mijn plas opgevangen in een bakje. Die goedkopere test van de action was prima, maar een dure clearblue test wil ik niet verzuipen. Zonde van het geld. 

Even later hebben we een herhaling van de dag ervoor en staren we samen naar de test. Waar dit keer toch echt een streepje te zien is. Heel licht, maar een streepje is een streepje. Voor de zekerheid doop ik ook nog een goedkopere test in het bakje. Hetzelfde resultaat. We zien een streepje. Vol ongeloof staren we elkaar aan. Zien we het goed? Ben ik zo snel weer zwanger? 

De rest van de vakantie loop ik met mijn hoofd in de wolken. Van blijdschap, maar vooral van ongeloof. Het moet echt nog even doordringen. 

Teun krijgt een broertje of zusje. Wat zijn we dankbaar. 

Liefs van Laura